Een groeibedrijf zijn: BrightAnalytics weet wat het is. Daarom begrijpen ze ons perfect.

-Stijn Van Walle, Financial Manager
Moore logo
"Een rapporteringstool zonder handleiding? Het gebruiksgemak maakt die simpelweg overbodig!"
- Stijn Van Walle, Financial Manager

Modules in gebruik

De juiste software voor scale-ups, én de juiste mensen achter de schermen

Financiële dienstverlener PKF-VMB (beter bekend als Moore) mag dan al bijna 20 jaar bestaan, toch hebben ze nog steeds de mentaliteit van een groeibedrijf. En die komt goed van pas, want Moore telt heel wat scale-ups tot zijn klanten. Standaardoplossingen zoeken zij niet, wél maatwerk voor hun specifieke business. “Kiezen voor een partnership met BrightAnalytics was daarom een voor de hand liggende keuze. Omwille van hun intuïtieve software, maar meer nog: omwille van hun mensen”, aldus CEO Wim Seynaeve.

Scale-ups die geen eigen financiële afdeling hebben, kunnen hun financiële management outsourcen naar Moore. “Wij implementeren op onze beurt een aantal tools om dat financiële management voor onze klanten te doen”, begint Wim. “Wat boekhouding betreft, werken we al een tijdje voor 100% digitaal. Maar voor managementrapportering hadden we tot voor kort nog geen efficiënte tool. We behielpen ons met Excel.”

Perfecte oplossing voor de klanten van Moore

Dat veranderde toen Moore op een beurs in contact kwam met BrightAnalytics. “We ontdekten dat hun tool weleens de ideale oplossing kon zijn voor onze klanten, en een perfecte aanvulling op ons productportfolio. Met BrightAnalytics zouden we – in de plaats van met een zelfbedachte Excel-sheet op maat van de klant – op een intuïtieve en makkelijke manier een managementrapportering kunnen opbouwen in de cloud”, zegt Wim.

Begin 2019 startte Moore dan ook twee – relatief complexe – pilootprojecten op met BrightAnalytics. De resultaten waren zo veelbelovend dat het bedrijf partner werd en besloot om de tool voortaan aan te bieden aan zijn klanten. “De eerste klant bij wie we BrightAnalytics inzetten, was een organisatie die gegroeid is door overnames, en bestond uit 16 entiteiten en diverse winkels per entiteit”, legt Stijn Van Walle, Manager Financial Management bij Moore, uit. “Voor hen brengen we nu de werkelijke prestatie per winkelentiteit in kaart, en dat niet één keer per kwartaal, maar op elk moment. Zo kan de eigenaar ingrijpen waar nodig.”

Mee op zoek naar uitdagingen

Bij een tweede pilootproject ging het dan weer om een vzw. “Daar was niet de financiële rapportering de primaire drijfveer, maar de nood aan een duidelijk overzicht van alle lopende projecten, de te verwachten subsidies, te betalen lonen enz.”, gaat Stijn verder. “Voor hen maakt BrightAnalytics de link tussen de boekhouding, het tijdsregistratiesysteem en het facturatiesysteem. Dankzij de forecast- en budgetmodule kan de vzw bovendien perfect inschatten wanneer er aan welke partner gefactureerd moet worden. Een beetje een atypische klant dus voor BrightAnalytics.”

En net dát blijkt een cruciale reden te zijn voor Moore om voor BrightAnalytics te kiezen. “De mensen van BrightAnalytics gaan met plezier mee op zoek naar uitdagingen, naar manieren om hun software nog verder te ontwikkelen. Die attitude past perfect bij ons DNA. Én bij dat van onze klanten. Scale-ups willen oplossingen die werken. Vaak zijn die zo tailormade dat ze enkel voor hun bedrijf toepasbaar zijn. BrightAnalytics kunnen we volledig afstemmen op de behoeftes van onze klant. Dat komt ook doordat ze de juiste mensen in huis hebben. Ze weten wat het is om een groeibedrijf te zijn, en begrijpen onze wereld dus perfect.”

Intuïtief en daardoor snel inzetbaar

Daarnaast bleek ook de intuïtieve opbouw en snelle inzetbaarheid perfect bij de leefwereld van de scale-up te passen. Junior Consultant James Vanhee, die de software gebruiksklaar maakte voor de twee pilootprojecten, vertelt: “Er zit geen handleiding bij, maar je merkt al snel dat dit niet nodig is. De tool is gebruiksvriendelijk én intuïtief. Dat maakt dat onze klanten meteen aan de slag kunnen, en niet eerst op opleiding moeten.” Wim treedt hem bij: “Vraag je een scale-up wanneer iets klaar moet zijn, dan is hun antwoord vaak ‘gisteren’. Wij kunnen hen nu zeggen dat ze BrightAnalytics niet alleen snel zullen begrijpen, maar dat het ook binnen de kortste keren live is. En dat is een heel belangrijke troef voor onze klanten.”

Flower logo

De voordelen van BrightAnalytics volgens Moore:

  • De juiste software én de juiste mensen achter de tool
  • Intuïtief en daardoor snel inzetbaar
  • Af te stemmen op de behoeften van de klant

Benieuwd wat BrightAnalytics voor u kan betekenen?