Bedrijfsanalyse zoals een iPad

Start-up B-Bright lanceert eigen software voor KMO’s.

“Zullen we samen iets ondernemen?” Dat is de vraag die ruim twee jaar geleden de start inluidde van B-Bright.

“Zullen we samen iets ondernemen?” Dat is de vraag die ruim twee jaar geleden de start inluidde van B-Bright. De Pittemse software start-up van drie ex-collega’s telt vandaag vier werknemers en wil zo snel mogelijk de kaap van 1 miljoen euro omzet ronden.

“Voor rapportering bestaan er duizenden pakketten, maar geen enkel platform combineert operationele of financiële rapporten met data uit het CRM-systeem of boekhoudpakket op een gebruiksvriendelijke manier.”
Olivier Seynhaeve, Co-founder

Merijn Demuynck (32), Lode Bogaert (31) en Olivier Seynhaeve (32) waren twee jaar geleden nog collega’s bij Accent Interim. Merijn en Olivier groeiden er als softwareontwikkelaars, Lode als business en financieel analist. Tot het begon te kriebelen. “Geen van ons had als doel een eigen zaak te starten, maar bij Accent word je gestimuleerd om actie te ondernemen’, vertelt Lode. B-Bright was geboren, ook al was er geen businessplan, enkel de overtuiging dat ze met drie kennis in huis hadden om er iets van te maken.

Aanvankelijk leverde B-Bright consultancy en webdevelopment, maar gaandeweg vonden ze een gat in de markt. “Voor rapportering bestaan er duizenden pakketten, maar geen enkel platform combineert operationele of financiële rapporten met data uit het CRM-systeem of boekhoudpakket op een gebruiksvriendelijke manier.” BrightAnalytics was geboren. Gebruiksgemak en krachtige analyses staan er centraal. “Het is moeilijk uit te leggen wat we precies doen. Ik vergelijk het graag met een iPad. Als je het beschrijft, kijken velen raar op, tot ze het zien en gebruiken. Dan wordt alles duidelijk. BrightAnalytics is net hetzelfde”, aldus Merijn.

BrightAnalytics brengt inzicht in data. De software breidt zich ook steeds uit . “We laten ons leiden door de markt. Wat zijn de vragen en noden van onze klanten? Het is de basis van onze software.” Zo snel mogelijk de kaap van 1 miljoen omzet halen is de ambitie.

 

Bron: Uzino / Unizo West-Vlaanderen, 25 februari 2015